Jeugdproject Hetty en Auke (groepen 7/8)

Wij, als EDAH-Museum willen nog meer betekenen en dat zoeken wij in de toekomst ook: letterlijk en figuurlijk in de jeugd!

Op basis van het succes van ons klassikaal uit te voeren kleuterproject “Overgisteren“ (+/- 500 kinderen per jaar) is door onze vrijwilligers met een onderwijsachtergrond een nieuw programma ontwikkeld voor de leerlingen van de basisscholen groep 7 en 8.
Aan de hand van werkkaarten worden  – in groepsverband –opdrachten uitgevoerd.

Onze doelstelling is de kinderen, op een speelse wijze, meer kennis van het verleden bij te brengen, ook de waarde van het erfgoed onder ogen te zien en wellicht een eerste inzicht te verschaffen in  toekomstmogelijkheden in voeding en detailhandel.

Woensdag 12 maart 2014 heeft wethouder J. van den Heuvel de  groepen 7/8 van de Vrije school in Helmond het startsein gegeven voor dit nieuwe bijzondere programma.

Wij verwachten dat alle andere scholen volgen, en voor de jeugd een rijke aanvulling in hun opleiding zal geven.

Ook de afdeling onderwijs van CultuurContact Helmond, Erfgoed Brabant en de afdeling Cultuur van de Gemeente Helmond staan achter dit nieuwe programma van het EDAH-Museum.